صبح صادق >>  نگاه >> خبر ویژه
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۵۹۲۶۶

نشانه‌های حقانیت ملت ایران

بیش از 200 روز از جنایات کم سابقه صهیونیست‌ها در باریکه غزه می‌گذرد؛ حوادث تاریخی تلخی که نشان‌دهنده زوال انسانیت در قرن بیست‌ویکم است و نتیجه آن ده‌ها هزار شهید و مجروح و صدها هزار آواره و بی‌خانمان بوده است.. این در حالی است که بیداری بی‌نظیر ملت‌های جهان و موج اعتراضات آنها نه تنها با مرور زمان کمرنگ نشده[...]
پایگاه بصیرت / علی حیدری/ گروه سیاسی
بیش از 200 روز از جنایات کم سابقه صهیونیست‌ها در باریکه غزه می‌گذرد؛ حوادث تاریخی تلخی که نشان‌دهنده زوال انسانیت در قرن بیست‌ویکم است و نتیجه آن ده‌ها هزار شهید و مجروح و صدها هزار آواره و بی‌خانمان بوده است.. این در حالی است که بیداری بی‌نظیر ملت‌های جهان و موج اعتراضات آنها نه تنها با مرور زمان کمرنگ نشده، بلکه زنده‌تر و پویاتر ادامه دارد؛ اما خوی ضد بشری صهیونیست‌ها و حامیان‌شان سبب شده است بدون توجه به این خیزش جهانی به کشتار و پشتیبانی از نسل‌کشی در غزه ادامه دهند. 
شاید تا پیش از عملیات «طوفان‌الاقصی» که برخی کشورهای عربی منطقه در برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی از همدیگر سبقت می‌گرفتند، این انگاره در ذهن همه ملت‌های مسلمان شکل نگرفته بود که رژیم صهیونیستی نامشروع و اشغالگر است، اما حالا دیگر تصور متفاوت‌تری از غاصبان سرزمین فلسطین هم در ذهن عموم مسلمانان و هم در افکار ملت‌های جهان شکل گرفته و آنها نیز این غده سرطانی را عامل درد و داغ مردم مظلوم فلسطین و مایه رنج و اندوه خود می‌دانند. 
توجه به این نکته مهم است که با گذشت بیش از 45 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و سپری شدن دوره‌های پر فراز و نشیب و پیچ و خم‌های فراوان، همواره یکی از شعارهای اصلی و اصیل ملت بزرگ ایران «مرگ بر اسرائیل» بوده که در نگاه بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ریشه داشته است و نقطه اوج و منصه ظهور عملی آن برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران اسلامی است و بسیاری از ملت‌های جهان از آن الگوبرداری کرده‌اند. شعاری که اگرچه هر از چندگاهی برخی منحرفان سیاسی در گوشه و کنار در اصل و ضرورت آن شبهه و خدشه هم وارد کرده‌اند! اما گذر زمان و تعمق در تحولات منطقه و جهان بیان‌کننده این واقعیت است که این شعار یک شعار راهبردی است که نشان‌ از برداشت صحیح مردم و مسئولان جمهوری اسلامی از ماهیت این غده سرطانی دارد.
هفته گذشته رهبر حکیم انقلاب اسلامی با اشاره به جنایت، وحشی‌گری و بی‌رحمی صهیونیست‌ها فرمودند: 
«... این یکی از چیزهایی است که موضع همیشگی جمهوری اسلامی را برای مردم دنیا ثابت کرد؛ حقانیت این موضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران ثابت شد؛ چراکه ده‌ها سال است که در جمهوری اسلامی می‌گویند: «مرگ بر رژیم صهیونیستی»؛ این ثابت شد. به همه‌ دنیا نشان داده شد که حق با جمهوری اسلامی است، حق با ملت ایران است.» ایشان در ادامه با اشاره به اعتراضات و مخالفت‌های زبانی دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا با صهیونیست‌ها و نقد حمایت آمریکا از این جنایات گفتند: 
«...این رفتار آمریکایی‌ها هم حقانیت موضع جمهوری اسلامی را در بدبینی به آمریکا نشان داد؛ یعنی در واقع شد پشتوانه‌ همین «مرگ بر آمریکا» که شما می‌گویید؛ نشان داد به همه که آمریکا شریک جرم است.»
مردم مؤمن و انقلابی ایران با تأسی به دین مبین اسلام و تعالیم عالیه قرآن نفرت و بغض خود را از سردمداران زورمدار رژیم صهیونیستی و رژیم آمریکا ابراز می‌کنند، چرا که این نفرت در مفاهیم ارزشمند قرآن کریم ریشه دارد؛ «ان الله لا یحب المفسدین»، «والله لایحب الظالمین»و... .
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات